Lokomotywy EU07 od SchlesienModelle

Bezsprzecznie EU07 jest najbardziej oczekiwanym modelem lokomotywy elektrycznej na polskim rynku modelarskim. Seria EU07 to najpopularniejsza lokomotywa przeznaczona do przewozów pasażerskich (w ostatnim czasie również towarowych) na PKP. Do jej widoku przyzwyczaił się już każdy, kto podróżuje koleją.
W 2013 roku została rozpowszechniona plotka o produkcji lokomotywy przez firmę SchlesienModelle, która okazała się prawdą. Projekt lokomotywy EU07 typu 303E był w toku. Po niedługim czasie, została również potwierdzona informacja o budowie modelu lokomotywy EU07 typu 4E przez firmę SK Model (nie było informacji, jaki producent będzie tworzył model).

Niestety ze względu na małą konfrontację, która wywołała się na forum modelarskim, projekt EU07 od SchlesienModelle został wstrzymany, a rozgłos na temat modelu obu firm ucichł.
W styczniu 2014 roku ponownie sprawa nabrała tempa. Informacja o wznowieniu produkcji EU07 typu 303E została potwierdzona. Gotowy model został zapowiedziany na połowę roku 2014 oraz został przedstawiony próbny model wtryskowy.

Jako pierwsza w sprzedaży będzie lokomotywa EU07-400, którą będzie można zamówić już 20-22 czerwca w Piotrkowie Trybunalskim na spotkaniu Piotrkowskich Trybunałów Modelarstwa Kolejowego.

Koszt gotowego modelu będzie wynosiła 700 zł.
Nowości na temat modelu można śledzić na forum modelarskim.

 

Strona informacyjna firmy Schlesienmodelle: sminfo.vxp.pl
Sklep internetowy Schlesienmodelle: modelcenter.pl
Strona firmowa: schlesienmodelle.de

 

EU07 w fazie projektu

 

EU07 w próbnych wtryskach

 

Zdjęcia użytkowników forum z imprezy Trybunałów Modelarstwa Kolejowego w Piotrkowie Trybunalskim

Źródło: forum.modelarstwo.info


Plan wydawniczy EU07 na rok 2015

  1. 2015.02: EU07-527 | niebieska | PKP Cargo | CT Poznań | Ep. VIa | Rev. 26.03.2009 | H | Schlesienmodelle 107001
  2. 2015.02: EU07-527 | niebieska | PKP Cargo | CT Poznań | Ep. VIa | Rev. 26.03.2009 | H | Schlesienmodelle 107002 EVN (stan na 2013)
  3. 2015.02: EU07-539 | niebieska | PKP Cargo | Południowy Zakład Spółki | Ep. VIa | Rev. 22.06.2010 | H | Schlesienmodelle 107003
  4. 2015.02: EU07-539 | niebieska | PKP Cargo | Południowy Zakład Spółki | Ep. VIa | Rev. 22.06.2010 | H | Schlesienmodelle 107004 EVN (stan na 2013)
  5. 2015.04: EU07-457 | zielona (żółte czoła) | PKP | MT Toruń | Ep. Va | Rev. 20.11.2008 | L | Schlesienmodelle 107006
  6. 2015.04: EU07-541 | zielona (żółte czoła) | PKP | MD Wrocław Główny | Ep. Va | Rev. 29.11.1996 | L | Schlesienmodelle 107007
  7. 2015.06: EU07-400 | zielona (trapez) | PKP | Gdynia | Ep. IVc | Rev. brak | L | Schlesienmodelle 107008
  8. 2015.06: EU07-424 | zielona (trapez) | PKP | Olsztyn | Ep. IVc | Rev. brak | L | Schlesienmodelle 107009
  9. 2015.08: EU07-433 | szaro-niebieska | PKP InterCity | Zakład Południowy (BZ Kraków) | Ep. Vc | Rev. 20.11.2008 | H | Schlesienmodelle 107010 (stan na 2011)
  10. 2015.08: EU07-516 | szaro-niebieska | PKP InterCity | Zakład Południowy | Ep. Vc | Rev. 03.11.2006 | LZ | Schlesienmodelle 107011 (stan na 2011)
  11. 2015.10: EP07-450 | fioletowa | PKP InterCity | Zakład Centralny | Ep. Vc | Rev. 19.09.2008 | H | Schlesienmodelle 107012
  12. 2015.10: EP07-488 | fioletowa | PKP InterCity | Zakład Północny (BZ Gdynia) | Ep. Vc | Rev. 28.11.2008 | L | Schlesienmodelle 107013 (stan na 2009)
  13. 2015.12: EP07-426 | zielona | PKP | CM Warszawa | Ep. Vc | Rev. 29.06.2007 | LZ | Schlesienmodelle 107014
  14. 2015.12: EU07-457 | zielona | PKP | CM Łódź | Ep. Vc | Rev. 31.12.2003 | H | Schlesienmodelle 107015
  15. 2015.??: EU07-443 | zielona (żółte czoła) | PKP | CM Łódź | Ep. Va | Rev. 24.02.1998 | LZ | Schlesienmodelle 107005 (stan na 2000, model “imprezowy”)

L – lampy lustrzane (klasyczne)
LZ – lampy lustrzane (klasyczne) zbrojone
H – lampy halogenowe (zezy)


Katalog SchlesienModelle EU07

2014-10-17: Katalog SchlesienModelle EU07
2015-04-06: Katalog SchlesienModelle EU07 (aktualny)


Najważniejsze daty dotyczące lokomotyw EU07 i EP08

1963: Rozpoczęcie budowy lokomotyw EU07 4E (Pafawag)
1972: Rozpoczęcie budowy lokomotyw EP08 4Ea i 102E (Pafawag)
1974: Zakończenie budowy lokomotyw EU07 4E – wyprodukowano 240 egzemplarzy: EU07-001 – EU07-240
1976: Zakończenie budowy lokomotyw EP08 4Ea i 102E – wyprodukowano 15 egzemplarzy: EP08-001 – EP08-015
1983: Rozpoczęcie budowy lokomotyw EU07 303E (HPC)
1992: Zakończenie budowy lokomotyw EU07 303E – wyprodukowano 243 egzemplarze: EU07-301 – EU07-543