Piko 96361 | EP07-187

Model polskiej pasażerskiej lokomotywy elektrycznej EP07 typu 4E, wyprodukowanej we Wrocławiu – są to przebudowane lokomotywy serii EU07. W Polsce lokomotywa ta, przez kolejarzy jak i miłośników kolei nosi nazwę “siódemka”.
Więcej informacji: Wikipedia (PL) | Kolejowa klatka

Informacje ze strony SK-Model

Model prezentuje lokomotywę EP07-187 z Zakładu Taboru w Żurawicy, w malowaniu z żółtymi czołami,po naprawie rewizyjnej wykonanej 31.05.2001 r. przez ZNTK Oleśnica,w którym lokomotywa ta występowała aż do roku 2006.
Lokomotywa EP07-187 (również jeszcze przed przebudową, jako EU07-187) była przez wiele lat
przydzielona do lokomotywowni w Dębicy, która po utworzeniu zakładów taboru w roku 1997 stała się jedynie
sekcją Zakładu Taboru w Tarnowie, a od września 1999 roku – Zakładu Taboru w Żurawicy.
Dlatego też, niejako dla podkreślenia “dębickiego przydziału”, w środkowych oknach czołowych lokomotywy
EP07-187 przez kilka lat znajdowały się żółte nalepki z napisem Dębica, co również zostanie odtworzone
w modelu.

Dedykowane wagony do modelu

Model lokomotywy EP07-187 firmy Piko jest specjalnie dedykowany do modelu czterowagonowego
zespołu piętrowego serii Bhp ze stacji Rzeszów (Rivarossi nr kat. HRS4228).
Umożliwi to zestawienie składu pociągu w pełni zgodnego z rzeczywistością.

Informacje o modelu
Seria i nr inwentarzowy: EP07-187
Typ: 4E (elektryczna uniwersalna)
Zarząd: PKP 
Przydział: Zakład Taboru w Żurawicy
CM Żurawica
Epoka: Vb
Rev.: 31.05.2001
Nr katalogowy: Piko 96361
W sprzedaży od: 11 grudnia 2014
Cena: ~550 zł
Moja ocena:  7,0
Uwagi:
Dane techniczne
Typ sprzęgów: Żabka
Oświetlenie: Białe (ciepłe) / czerwone
Rodzaj oświetlenia: LED
Pantografy: AKP-4E / Nożycowe (dwa)
Ilość osi: 4
Silnik: 3-biegunowy
Koło zamachowe: Tak (dwa)
Długość modelu: 182 mm
Waga: 353 g
Rozstaw osi: 34,95 mm
Średnica kół: 14,1 mm
Dekoder cyfrowy: Nie (gniazdo dekodera 22-pin / Plux)
Gumowe obręcze: 2 (w dwóch osiach, po jednej na oś)
Dedykowane akcesoria
Dekoder jazdy: ESU 54617 (ESU LokPilot V4.0 PluX22 22-pin)
Zimo MX633P22
Dekoder jazdy i dźwięku: Piko 56352 (z dźwiękami EU07/ET41)
Zalety i wady modelu

 Zalety modelu:
 pełna zgodność malowania i oznaczeń z oryginałem
cicha praca silnika
bardzo realistyczna barwa światła białego
wysoka ilość detali (imitacje sprzęgów powietrznych)
płytka elektroniczna na bardzo wysokim poziomie
cena

Wady modelu:
białe wnętrze reflektorów, przez które model wygląda bardziej “sztucznie”

GALERIA ZDJĘĆ MODELU PO WALORYZACJI

W modelu zostały wymienione reflektory na nowe firmy “KLUBA” oraz trąbki firmy “Wilgucki Designs” (14D40).
Model ma naniesioną patynę własnej pracy.